ธีรกิติ นวรัตน ณ อยุธยา.(2547).การตลาดสำหรับการบริการ : แนวคิดและกลยุทธ์.กรุงเทพฯ : สพจ. ประดิษฐ์ จุมพลเสถียร.(2547).การสร้างแบรนด์และการสื่อสารการตลาด.กรุงเทพฯ : แพคอินเตอร์กรุ๊ป. ภาณุ ลิมมานนท์.(2548).กลยุทธ์การบริหารลูกค้าสัมพันธ์.กรุงเทพฯ : ภาริณาส. วิลาส ฉ่ำเลิศวัฒน์.(2559).Re:digital การตลาดยุคใหม่ เจาะใจลูกค้า.กรุงเทพฯ: โปรวิชั่น. สมดี หงส์ไพศาลวิวัฒน์.(2547).คุณค่าการตลาดท้าทายความสำเร็จธุรกิจยุคใหม่.กรุงเทพฯ : เวลาดี. Knox, S., Maklan, S., Payne, A., Peppard, J., & Ryals, L.(2003).Customer Relationship Management: Perspectives from the Marketplace.Butterworth Heinemann.Peelen, E.(2005).Customer Relationship Management.Prentice Hall. ทรงศรี ด่านพัฒนาภูมิ.(2557).ประสิทธิผลการดาเนินงานของการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของธุรกิจโรงแรมในภาคตะวันออก ของประเทศไทย.วารสารวิชาการ Veridian E-Journal, 7, 245-260. อมลณัฐ โชติกิจนุสรณ์.(2556).การจัดการเทคโนโลยีการบริหารลูกค้าสัมพันธ์สู่ความเป็นเลิศทางการบริการ.วารสารการอาชีวะและเทคนิคศึกษา, 3, 43-50. Alqahtani, F.A., Saba, T.(2014).Social customer relation management for tourism in SaudiArabia: A case study.Life Science Journal, 11(2). Berndt, A., Herbst, F., & Roux., L.(2005).Implementing a Customer Relationship ManagementProgramme in an Emerging Market.1Journal of Global Business and Technology, 1 (2). Chen,I, J., & Popovich, K.(2003).Understanding customer relationship management (CRM):People, process and technology.Business Process Management Journal, 9 (5). Datey, R.(2016).Customer Relationship Management Journey Redefined-Technology DrivenBanking.International Journal of Advanced Research, 4 (1).204-207. Ngala, M.& Orwa, B.H.(2016).Customer Relationship Management Strategies and OrganizationalPerformance A case of Insurance Company of East Africa Lion of Kenya (ICEALION) Mombasa.International Journal of Education and Research, 4 (1). Parvatiyar, A., & Sheth, J.N.(2003).Customer Relationship Management: Emerging Practice,Process, and Discipline.Journal of Economic and Social Research, 3(2). Verhoef, P.(2003).Understanding the Effect of Customer Relationship Management Efforts on Customer Retention and Customer Share Development.Journal of Marketing, 67 (4).